Sunday, July 19, 2009

Back to my Palace~ at KELANTAN!! ya baybeyh..hehe

wow!
Memang syok ah dapat balik umah. Rinduw giler kat semua famili n kambing2ku.. First day kat rumah pon memang kalut. Duk melilau-lilau umah, ape yang berubah. Huhuhu..yang berubah pon cuma kedudukan almari pergi sudut hujung belakang bilik. Tak ade ape yang menarik pon. Alah.... Ops! Dah lama tak drive oittt... Hehe..hari tu balik sampai umah lebih kurang kul 2. .. Petang tu terus mak ajak kuar pergi bandar. Haaaaaa!!!??? Terkejut gak. Dari N9 ke Kelantan..tak merasa duduk agieh. Tapi takpe, memang tak penat pon. Tapi mak ar yang kena drive! Orang dah lama tak bawak benda tuh. Tapi masa balik tukar shift. Kira dah stabil ar..hik3.

Sekarang ni pon kehidupan saya dah jadi cam biasa. Teringat dulu2 masa saya masih muda...tunggu result SPM, UPU n semuanya lah. Jadi maid tak berbayar. Rinduw tau! Setiap hari kena hantar adik2 pergi sekolah.. pagi2 kena bangun kul 6 tak kiralah saya tid0w lewat ke awal ke. Bangun wajib pukul 6! Hehe..tolong mak sediakan sarapan n iron baju sekolah budak2...biasalah kan. Hmm. tapi kesian giler kat mak saya sekarang. Memang dapat agak camne kalutnya kehidupan beliau..penat camne.. Beliau pon kena kerja jugak..kan3? Kul 12 tepat2 saya kena masuk dapur n masak.. Kadang2 tolong ayah jaga kedai n potong2 ayam jual kat orang. huhu.. Ape agie erk. Owh ya...mengajar adik2 ku yang comel2 semuanya. Cam cikgu betul2. wat muka serius time ngajar. hek3. Dan perkara yang memang tak dapat dilupai...berat badan bertambah secara mendadak masa duk kat umah selama 6 bulan tuh!! Makan makan n makan. Hehehe..nak wat camne kan. Kiutku menjadi-jadi..n chubby =)

Waaaaaaa..saya suka masakan mak saya! N memang best ar dapat makan banyak2 n puas2 kat sini. Dah ar masakan beliau ermm....!!! Memang godaan lah katakan. Huhu..mestila setiap orang puji masakan mak masing2 kan. Eh, masakan yang mak saifuddin wat pon best jugak. Ngeeee...


Sekarang dah 2 hari duk umah n satu buku pon tak bukak lagi. Adoiiyaaa... memang tak semangat arh.. Dah balik umah mesti ar nak bersama famili.. n mengadap benda nieh! hehe.. Pastu..abangku pulak wat hal la!! Dia kasi hadiah.. cerita penuh satu skrin.
''Emi2. nanti balik umah tengok la hadiah Mea wi deyh. Sema' pon wi jugok hadiah. Tapi hadioh Mea nie lagi spesel. Gerenti emi suko ar..''
''Gapo dio???'' tanya ku dengan sedho..
''Kat laptop deyh''
"Hah?? Mesti cerito nieh.."
''ya betol..enjoy ar cuti deyh!''
'' Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...emi ado exam ar bukok mid sem nieh!''
''Yo kow?? Hahaa..xyoh tengok.''
''Huh...''keluhku ditemani hati yang mekar berbunga..

N sekarang...dah 5 movie saya tengok..membazirkan masa2 berharga daku...
Uwaaaaaaaa...hehe

Pokoknya...saya epi sangat2 dapat balik...

3 comments:

  1. weh mum kaba ko dop
    gilow lah
    x aci.. lawe tokey napop!
    cetttt
    mid sem weh
    aku tapa key
    baru kaba
    hahahaha
    gurau jah

    ReplyDelete
  2. cett~~wehh movie gapo..dop ajop doh aku..
    ehh sayoo dop stat bacoo agih..kikiki~

    ReplyDelete