Friday, July 23, 2010

MISI

MISI a.k.a malam inspirasi seni islam.

FPSK got the best performance among the faculties kt kmpus Nilai.
Alhamdulillah..
Mmg kami x expect la dpt award tuh.
Mase dtg sebelum wat show amat kalut. Naik pening semua orang, dah la rehearsal pon x wat But still sukses....berkat2
So.. x sia2 penat lelah semua pihak. =)
Great!!
Congrate to all medical students..
Aku suka persembahan tu.
mengembangkan minda n persepsi semua org .
Even budak medic..x semestinya x blh wat lawak and it was showed by the 6th batch of FPSK USIM. =)
Tapi..aku still xleh tgk coz kat belakang stage kna wat keje.


*ngantuk..plus penat*
Zzzzzz

Monday, July 19, 2010

Somehow..?

The post is very mengarut but i still want to type watever in my mind. Letting go of an ideal n sense of harapan to make my blog not so schema okeyh. By da way..got new notebook & the fast internet in USIM =)

FPSK. Got fatigue in da 1st day. Compartment bodi aku pon dah macam dehydrate lak. Yark..i didnt know why but aku tidur cukup je, 8 jam sehari.
''Human brain is just not built to work well wif probabilities...u need to gain enough rest" someone gave me nasehat tu. so.. i'll follow dat rule. Comel kan =.=.

p/s: nak activate balik blog ni (^_^) n elevate english aku yg tersedia hancus~
Help me 999

Friday, November 20, 2009

jangan kasihani daku...

~KePaLA YanG TiDaK TeRaNgKat UntUk MeMAndaNg~

~MaTA YaNg TidaK TerLiriK uNtuK MeLiHAT~

~BiBir YaNg TidAk TeRuKiR uNtUk SeNYuMaN~

MaaF
DiKAU tEtAp KeSayaNGaNkU wALau
kItA tAk BerSamA Lagi...



Kita tidak pernah akan tahu bila yang kita sayang itu akan pergi dari kita.
Bila dia ada, kita tak hargai.
Bila dia sudah tiada, baru lah ingin di tangisi.

Detik-detik terakhir memandang dia, saya tak akan lupa. Entah mengapa, hati terdetik nak sentuh, nak belai dan bawa dia kembali dalam dakapan saya. Tapi saya endahkan kata hati itu. Saya kata,

Nanti-nanti lah. Masih ada masa..

Masih ada masa?

Bila saya kembali, dia sudah tiada. Hilang dalam hiruk pikuk suasana. Hilang di telan ratusan manusia. Hilang dari saya.

Durjana mana yang mencuri dia dari saya? Sebak hati sehingga tak terkeluar titisan air mata.
Dalam kemeriahan suasana di situ, saya tersentak dalam kesunyian yang saya cipta sendiri.

Selamat tinggal, Sony Ericson K770i...


P.s: Ok! ayat saya nak gempak je kan. Haha. Ntah ape yang menarik -_-'

Monday, November 16, 2009

Menemui pembaca budiman sekalian,

Saya tahu saya tahu. Sudah AMAT lama saya tidak mengupdate blog ini. Sampai blog kesayangan ramai (*koffkoff*) ini sudah bersawang, penuh dengan anai-anai dan serangga perosak. Tunggu masa sahaja untuk roboh, ha
ncur dan berkecai. Jadi sebelum semua itu terjadi, saya mengambil keputusan untuk mengupdate jua blog ini, dengan harapan blog ini akan terus bertahan bersama arus zaman...

Anyways, saya terfikir, jika saya mahu menulis setiap peristiwa menarik atau pengalaman peribadi yang tidak boleh dilupakan satu-persatu dalam post kali ini, nescaya saya akan berputus asa lantas blog ini akan bersawang kembali. Lagipun ada ke orang nak baca blog saya ni?? Curious yang teramat berlegar-legar di kepala ni. Oleh sebab itu, saya tidak akan berbuat demikian. Marilah kita mulakan hidup yang baru...! (macam kurang relevan... -.-' )

Owh ye... Kalau ada idea nak saya postkan dalam blog nie.. TOLONG la ea. Saya ketandusan ilham. Almaklumlah, kate2 berbentuk ilmiah pon sukar nak berada di dada..so, paham2 la ea. Hehe

Saturday, September 5, 2009

^^


muka x bersalah...
kejam giler

Tangan Asiah..
YERK
Bape eh panjang usus nie..

Sori~


Tahan2

Friday, August 14, 2009

Life kiter.. sumbat2^^

Hai..ni la kiter



Kiter ngah membaca kat fkp



Dengan muka blur cekadak


Menahan diri untuk bergambar
kerana malu


Perlu dirawat seseorang



Agar bertambah yakin untuk bergambar..
hehe



Ni ngan asiah kat dks FSU
xde orang~ape lagi!
kami terjah konon2nya nk study



Kat library pon..kiter suka berlagak rajin
nk CG katakan..
huhu




Sunday, July 19, 2009

Back to my Palace~ at KELANTAN!! ya baybeyh..hehe

wow!
Memang syok ah dapat balik umah. Rinduw giler kat semua famili n kambing2ku.. First day kat rumah pon memang kalut. Duk melilau-lilau umah, ape yang berubah. Huhuhu..yang berubah pon cuma kedudukan almari pergi sudut hujung belakang bilik. Tak ade ape yang menarik pon. Alah.... Ops! Dah lama tak drive oittt... Hehe..hari tu balik sampai umah lebih kurang kul 2. .. Petang tu terus mak ajak kuar pergi bandar. Haaaaaa!!!??? Terkejut gak. Dari N9 ke Kelantan..tak merasa duduk agieh. Tapi takpe, memang tak penat pon. Tapi mak ar yang kena drive! Orang dah lama tak bawak benda tuh. Tapi masa balik tukar shift. Kira dah stabil ar..hik3.

Sekarang ni pon kehidupan saya dah jadi cam biasa. Teringat dulu2 masa saya masih muda...tunggu result SPM, UPU n semuanya lah. Jadi maid tak berbayar. Rinduw tau! Setiap hari kena hantar adik2 pergi sekolah.. pagi2 kena bangun kul 6 tak kiralah saya tid0w lewat ke awal ke. Bangun wajib pukul 6! Hehe..tolong mak sediakan sarapan n iron baju sekolah budak2...biasalah kan. Hmm. tapi kesian giler kat mak saya sekarang. Memang dapat agak camne kalutnya kehidupan beliau..penat camne.. Beliau pon kena kerja jugak..kan3? Kul 12 tepat2 saya kena masuk dapur n masak.. Kadang2 tolong ayah jaga kedai n potong2 ayam jual kat orang. huhu.. Ape agie erk. Owh ya...mengajar adik2 ku yang comel2 semuanya. Cam cikgu betul2. wat muka serius time ngajar. hek3. Dan perkara yang memang tak dapat dilupai...berat badan bertambah secara mendadak masa duk kat umah selama 6 bulan tuh!! Makan makan n makan. Hehehe..nak wat camne kan. Kiutku menjadi-jadi..n chubby =)

Waaaaaaa..saya suka masakan mak saya! N memang best ar dapat makan banyak2 n puas2 kat sini. Dah ar masakan beliau ermm....!!! Memang godaan lah katakan. Huhu..mestila setiap orang puji masakan mak masing2 kan. Eh, masakan yang mak saifuddin wat pon best jugak. Ngeeee...


Sekarang dah 2 hari duk umah n satu buku pon tak bukak lagi. Adoiiyaaa... memang tak semangat arh.. Dah balik umah mesti ar nak bersama famili.. n mengadap benda nieh! hehe.. Pastu..abangku pulak wat hal la!! Dia kasi hadiah.. cerita penuh satu skrin.
''Emi2. nanti balik umah tengok la hadiah Mea wi deyh. Sema' pon wi jugok hadiah. Tapi hadioh Mea nie lagi spesel. Gerenti emi suko ar..''
''Gapo dio???'' tanya ku dengan sedho..
''Kat laptop deyh''
"Hah?? Mesti cerito nieh.."
''ya betol..enjoy ar cuti deyh!''
'' Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...emi ado exam ar bukok mid sem nieh!''
''Yo kow?? Hahaa..xyoh tengok.''
''Huh...''keluhku ditemani hati yang mekar berbunga..

N sekarang...dah 5 movie saya tengok..membazirkan masa2 berharga daku...
Uwaaaaaaaa...hehe

Pokoknya...saya epi sangat2 dapat balik...